I've just realized that EVERY Soyuz spaceships make a deorbit burn with Delta-V = 115,2m/s
Quote from: Nicolas PILLET on 03/04/2014 06:59 pmI've just realized that EVERY Soyuz spaceships make a deorbit burn with Delta-V = 115,2m/sSoyuz TMA-09M - 128 m/sSoyuz TMA-08M - 128 m/sSoyuz TMA-07M - 128 m/sSoyuz TMA-06M - 128 m/sSoyuz TMA-05M - 128 m/sSoyuz TMA-04M - 115 m/sSoyuz TMA-03M - 115 m/s
Anyone have diagrams of the TMA flight instrument panel? I'm curious on how much the real thing matches the movie Gravity.
Remind me if this question was answered already:Why do nearly all of the ISS Soyuz launches take place at night? I mean, compared to the Space Shuttle, the lighting conditions for all logged flights are the opposite; the Shuttle launched more during the day (99 as opposed to 36 night launches).
And now for something different:this is a short animation showing the nominal maneuver of the upper stage after separation of the Progress payload, as developed by the designers of the Soyuz rocket. The movement is generated by some sort of gas system.
Which is the pipe? Are those things wrapped in silver plastic telemetry antennas?
When the Soyuz rocket is mated to the Volga upper stage, the connecting ring between them is called SZB "standard payload section" by RussianSpaceWeb:http://www.russianspaceweb.com/volga.htmlA similar item on Soyuz is called the "launch vehicle transfer compartment" when integrated with Progress or Soyuz spacecraft:http://inspaceforum.ru/en/post/roscosmos-transfer-compartment-was-docked-with-sc-soyuz-tma-19mAre the different terms for the same type of hardware simply a function of two different companies doing the processing (TsSKB vs RSC Energia) or are these adapter rings really that different?
Сборочно-защитный блок (СЗБ) предназначен для обеспечения защиты КА от воздействия внешней атмосферы и тепловых потоков и для сопряжения КА с РН. В состав СЗБ входят головной обтекатель (ГО) и переходной отсек (ПхО). Для запусков КА с помощью РН «Союз-2» в составе СЗБ планируется использование штатного ГО 11С529, массой 1050 кг и штатного ПхО массой 220 кг.Вместе с тем, в случае выведения КА с помощью РН «Союз-2» (этапа разработки «1б») в составе СЗБ может использоваться унифицированный ГО 14С74 массой 2100 кг и ПхО массой 350 кг.
борочно-защитный блок (СЗБ) в составе головного обтекателя (ГО) и переходного отсека, (ГО изготавливается по разделу II ФКПР-2015). Для выведения КА «Ресурс-П» № 2 используется сборочно-защитный блок 196КС, включающий головной обтекатель (ГО) 81КС диаметром 4,11м, c необходимой доработкой;
Quote Сборочно-защитный блок (СЗБ) предназначен для обеспечения защиты КА от воздействия внешней атмосферы и тепловых потоков и для сопряжения КА с РН. В состав СЗБ входят головной обтекатель (ГО) и переходной отсек (ПхО). Для запусков КА с помощью РН «Союз-2» в составе СЗБ планируется использование штатного ГО 11С529, массой 1050 кг и штатного ПхО массой 220 кг. Вместе с тем, в случае выведения КА с помощью РН «Союз-2» (этапа разработки «1б») в составе СЗБ может использоваться унифицированный ГО 14С74 массой 2100 кг и ПхО массой 350 кг.
Сборочно-защитный блок (СЗБ) предназначен для обеспечения защиты КА от воздействия внешней атмосферы и тепловых потоков и для сопряжения КА с РН. В состав СЗБ входят головной обтекатель (ГО) и переходной отсек (ПхО). Для запусков КА с помощью РН «Союз-2» в составе СЗБ планируется использование штатного ГО 11С529, массой 1050 кг и штатного ПхО массой 220 кг. Вместе с тем, в случае выведения КА с помощью РН «Союз-2» (этапа разработки «1б») в составе СЗБ может использоваться унифицированный ГО 14С74 массой 2100 кг и ПхО массой 350 кг.